Marktpositionering voor groeibedrijf

Verbeteren van propositie om nieuwe markten te betreden

Dutch Coding Company
Samenvatting
Dutch Coding Company is een snelgroeiende startup. Zij ontwikkelen maatwerk websystemen en apps voor een grote verscheidenheid aan klanten. In het verleden was de sales met name organisch vanuit het netwerk en de website, maar door de groei was er behoefte aan een actiever proces. We hielpen hen met een combinatie van opleiding en het aanbrengen van structuur.
Sector
IT: Web & App, maatwerk software
Geleverde oplossingen
Salestraining & -opleiding bestaand personeel
Nieuwe kanalen opzetten
Structuur bieden
CRM inrichten
Marge-optimalisatie
Business development: new verticals
Wanneer
October 2020 - juni 2021

De vraag van Dutch Coding Company

Dutch Coding Company is een jong bedrijf, dat zich toespitst op het ontwikkelen van maatwerk apps en websystemen voor een legio aan klanten. Centraal staat altijd de gebruikservaring van de eindgebruiker.

Na de oprichting in 2017 is het bedrijf heel rap gegroeid. Nieuwe klanten werden vooral geworven binnen het eigen netwerk, tijdens netwerkbijeenkomsten in de regio en met een geoptimaliseerde website. Door de snelle groei is het bedrijf op een kantelpunt gekomen en is Dutch Coding Company op zoek naar een actiever salesproces. Het doel was om de groei door te zetten, door meer grip te krijgen op de sales.
Dutch Coding Company Office

De analyse door Bergmans Salesverbetering

Omdat er nog geen duidelijk proces was bepaald binnen Dutch Coding Company, was de vraag vooraf niet scherp. We zijn begonnen met een vooronderzoek, waarbij er werd gekeken naar de quick wins, het aanbrengen van de juiste structuur en het opzetten van nieuwe saleskanalen.

Door het in kaart brengen van de huidige kanalen kreeg Dutch Coding Company een overzicht van de bestaande activiteiten en konden nieuwe markten en saleskanalen worden onderzocht. Vanuit de waardepropositie en de groeiambities werd een lijst opgesteld van interessante prospects met het plan deze actief te benaderen. Ook is het verdienmodel in kaart gebracht en hebben we gekeken hoe we marges kunnen optimaliseren.
"Door nieuwe saleskanalen op te zetten en bestaande kanalen beter te structuren, konden wij onze snelle groei doorzetten"
Gijs Opheij
Financieel Directeur

Onze geboden oplossing

Vanuit de analyse werd een lijst opgesteld met interessante prospects en manieren waarop deze het beste kunnen worden benaderd. Een aantal medewerkers van Dutch Coding Company zijn door Bergmans Salesverbetering begeleid in het benaderen en converteren van deze prospects, in  een persoonlijke afgestemde training in koude acquisitie.

Door een vergaderstructuur aan te brengen, waarbij de marketing- en salesafdelingen gezamenlijk de acquisitie bespreken, is er meer grip gekomen op het converteren van leads. We hebben meegekeken met de prijsstelling en de uit te brengen offertes om zo de marges verder te optimaliseren. Er is een CRM ingericht, waardoor er overzicht is gecreëerd  in leads en ook langlopende trajecten zo succesvol konden worden geconverteerd.

Daarnaast werd er gekeken hoe bestaande kanalen, zoals de website, nog verder verbeterd konden worden. Dutch Coding Company was al bezig met het ontwikkelen van een nieuwe website. We hebben daarbij meegekeken naar de teksten, propositie en SEO.
Samen werken aan de weg omhoog
Bergmans Salesverbetering heeft voor elke organisatie een aanbod op maat.
Contact